پارس جوم :: انجمن های تخصصی جوملا

نسخه‌ی کامل: مقالات دیزاین مجیک (رنگ آبی)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  Blue.jpg]

روانشناسی رنگ آبی :

همانطور که قبلا گفته شده استفاده درست و اصولی و بجا از رنگها می تواند به موفقیت در کسب و کار و برندسازی کمک شایانی کند . لازمه استفاده درست از رنگها شناخت رنگهاست . قبلا رنگهای قرمز و نارنجی را مورد بررسی قرار داده ایم و اینبار رنگ آبی و خصوصیات این رنگ را مورد بررسی قرار می دهیم :

رنگ آبی یکی از سه رنگ اصلی و از جمله رنگ های سرد می باشد . رنگی که آرامش فکری و جسمی ، اطمینان خاطر درونی و اعتماد به نفس را افزایش می دهد .

رنگ آبی نشانه وفاداری و قدرتمندی همچون آسمان و اقیانوس و نشان دهنده امنیت است . این رنگ نشانه صداقت می باشد و برای نشان دادن روراستی و صداقت در کسب و کار بهترین گزینه می باشد .

این رنگ طول موج بلندی داشته و از فاصله های بسیار دور نیز دیده می شود. به همین دلیل اکثر چراغ های فرود فرودگاه ها آبی رنگ است .

رنگ آبی یکی از بهترین رنگ ها برای لوگوهای شرکتها و سازمان های بزرگ می باشد .

این رنگ در فرهنگ اسلامی نیز جایگاه خاصی دارد و رنگی مقدس و معنوی میباشد و گنبد آبی مساجد،آسمان آبی که جایگاه فرشتگان و خدا و موجودات پاک است دارای تقدس و احترامی خاص است . گاها برای نشان دادن معنویت و مکان های روحانی و اسلامی از رنگ آبی استفاده می کنند .

[تصویر:  Blue-paint.jpg]

در انتها اگر بخواهیم رنگ آبی را در چند کلمه خلاصه کنیم می توانیم بگوییم : اعتماد، راستگویی، وابستگی، خنکی، قابل اطمینان بودن، معتمد، دوستانه ، آرام، آسودگی، وقار، آب، جدیّت، قدرت، موفقیّت، حرفه ای بودن.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لینک مرجع