زمان کنونی: ۳۱-۱-۱۴۰۳, ۰۴:۴۲ عصر درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)


starmachine
(کاربر تالار پارس جوم)
کاربر تالار پارس جوم
***

تاریخ ثبت نام: ۱۹-۲-۱۴۰۰
تاریخ تولد: 05-06-1992 (31 ساله)
زمان محلی: 19-04-2024 , 04:42 PM
وضعیت: آفلاین

اطلاعات انجمن starmachine
تاریخ عضویت: ۱۹-۲-۱۴۰۰
آخرین بازدید: ۱۹-۲-۱۴۰۰ ۱۰:۴۱ عصر
کل ارسال‌ها: 0 (0 ارسال در روز | 0 درصد از کل ارسال‌ها)
(یافتن تمامی موضوع‌هایافتن تمامی ارسال‌ها)
مدت زمان آنلاین بودن: 3 دقیقه, 41 ثانیه
تعداد کاربران معرفی کرده: 0
اعتبار: 0 [جزییات]
موجودی بــانــکــ پنهانی

اطلاعات تماسِ starmachine
وب‌ سایت: http://www.starmachine.ir/services/thermowood-furnace
ایمیل: ارسال یک ایمیل به starmachine.
پیام خصوصی: ارسال یک پیام خصوصی به starmachine.
شماره‌ی ICQ:
شناسه‌ی AIM:
شناسه‌ی Yahoo:
شناسه‌ی MSN:
اطلاعات اضافی درباره‌ی starmachine
جنسیت: مرد
محل زندگی:
در باره من:
استارماشین
کوره ترموود | ساخت کوره ترموود | کوره ترموود صنعتی


ترمووود که تحت عنوان الوارهای تحت عملیات حرارتی نیز شناخته می شود، فراورده ی زیبا و پایداری از الوار است که با استفاده از عملیات حرارتی و بدون مواد شیمیایی تولید می شود. ترموود با عملیات حرارتی روی چوب نرم تا دماهای مختلف (از 180 تا 230 درجه) در کوره های مخصوص تحت عنوان کوره‌ی ترموود به مدت 96 ساعت تهیه می شود.

در این فرایند از بخار به عنوان گاز محافظ استفاده می شود که از شکافتن چوب و آسیب دیدن آن در طی عملیات ممانعت می نماید. اصلاح حرارتی چوب خصوصیات آن را بهبود بخشیده و در نتیجه دامنه ی کاربردهایی آن را گسترش می دهد. مقاومت بالای این فراورده در برابر رطوبت و پوسیدگی، آن را به ماده ای عالی برای پروژه های مانند روکش بیرونی، روکش داخلی، سونا، مبلمان، کفپوش و … تبدیل کرده است. از این رو تولید ترموود می‌ تواند فعالیت بسیاری پرسودی باشد. برای این کار به یک کوره‌ ی ترموود نیاز دارید.
فرایند تولید ترموود

در مرحله ی اول، دمای چوب به سرعت به 100 درجه سانتیگراد و سپس آهسته تر به 130 درجه سانتی گراد افزایش می یابد. میزان رطوبت چوب تقریباً به صفر می رسد. در همین حال، بخار از شکافته شدن چوب جلوگیری می کند. عملیات حرارتی واقعی در مرحله ی دوم فرآیند اتفاق می افتد. بسته به درجه ی عملیات، دما به بیش از 185 درجه سانتی گراد افزایش می یابد و به مدت 2-4 ساعت همانطور نگهداری می شود. بخار آب از احتراق چوب محافظت می کند و بر تغییرات شیمیایی تاثیر می گذارد. در آخرین مرحله، با استفاده از اسپری آب، دما کاهش می یابد و میزان رطوبت چوب تا 4 درصد تثبیت می شود.

مدت زمان فرآیند برای یک چرخه معمولاً از 1،5 تا 3 روز به طول می انجامد، اما می تواند طولانی تر هم باشد، عوامل اصلی تاثیرگذار بر زمان فرآیند عبارتند از: گونه های چوب، ضخامت و میزان رطوبت در آغازِ فرآیند اصلاح حرارت.

در برخی از کوره‌های ترموود، نرم افزار کنترل فرآیند وجود دارد که از تمام فرآیندها یک منحنی فرآیند به عنوان یک سابقه ی عملیات ایجاد می کند، که می تواند بعداً آن را باز کرد و جزئیات فرآیند را به صورت منحنی گرافیکی یا اعداد مشاهده نمود.

سیستم گرمایش فرآیند در برخی کوره های ترموود معمولاً مبتنی بر فناوری روغن گرمایی یا گرمایش الکتریکی است. هر دو می توانند کنترل گرمایی بسیار دقیقی در روند اصلاح حرارت چوب را فراهم نمایند. در طی فرایند ترموود فقط از گرما، بخار و آب استفاده شده و هیچ ماده ی شیمیایی به آن اضافه نمی شود.

امضای starmachine
استارماشین
کوره ترموود | دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
| کوره ترموود صنعتی