زمان کنونی: ۹-۱-۱۴۰۳, ۰۸:۵۹ عصر درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بازاریابی اینترنتی
۲۸-۶-۱۳۹۶, ۰۶:۵۴ عصر
ارسال: #1
بازاریابی اینترنتی
به مجموعه عملیات هایی که منجر به جذب وماندگاری مشتری از طریق فضای اینترنت میشود را بازاریابی اینترنتی یا همان Internet Marketing میگویند.امروزه مفهوم بازاریابی که درک سنتی از ان داریم که صرفا بیشتر بر محور فروش محصول میچرخید کمرنگ شده است ومعنی بروزتر وعلمی تری به خود گرفته است.
طبق این توصیف بازاریابی مدرن براصول شناخت نیاز مشتریان و تامین نیازهای انان وحفظ مشتریان هدف و اصطلاحا وفادارکردن انها استوار است.
بازاریابی اینترنتی که با نامهای بازاریابی تحت وب ویا بازاریابی دیجیتالی هم شناخته میشود در واقع تبلیغات ومعرفی محصولات و انواع خدمات در حوزه های مختلف در محیط بیکران اینترنت است .که هر فرد حقیقی و حقوقی برای شناساندن کسب و کار خود به ان نیاز دارد.
به وسیله این صنعت میتوان محدوده تبلیغات و معرفی برند ,محصول,خدمات را برای مثال از طریق بازاریابی ایمیلی و یا مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری ,فعالیت در شبکه های اجتماعی و .هرچیز دیگری که منجر به شناخته شدن برند ما شودرا فزونی بخشید.
.ازاریابی اینترنتی از طریق وبسایتها,ایمیل,تبلیغات,ویدئوها,وبلاگها,شبکه های اجتماعی وغیره انجام میشود


.حال تصور کنید با توجه به خلاقیتها و محیط اینترنت در روز چه تعداد از مردم که هیچنوع محدودیتی در زمان ومکان برای دسترسی به موارد فوق ندارند میتوانند شمارا ببینند و بشناسند.

اما اهمیت بازاریابی اینترنتی چگونه است؟
همانطور که گفته شد بستر اینترنت یک بستر نامحدود است ودر حال حاضر تقریبا نیمی از مردم دنیا به اینترنت در تمامی ساعات شبانه روز دسترسی دارند که فرصت بسیار مناسب و بی نظیری در اختیار صاحبان کسب وکار قرار میدهد.
ضمن اینکه ذات اینترنت یک ارتباط تعاملی و پرسرعت والبته امن بین مشتریان و کسب و کارها ایجاد میکند.
واین ساختار باعث جلوگیری از اتلاف زمان وهزینه ها میشود.
موضوع بعدی که اهمیت این صنعت را بیش از پیش نمایان میکند بررسی سایتها توسطتقاضاکنندگان فضای اینترنت است که به طور مثال برای خرید یک محصول به دنبال خصوصیات .ان,مقایسه,نقد وبررسی و عملیاتهای دیگر میپردازند;که در بیشتر مواقع همین اتفاق منجر به علاقه مندی مشتری به محصولات وانتخاب و در پایان خرید میشود
بر اساس نظرسنجی که چندسال پیش از1000 نفر صورت پذیرفت,اغلب شرکتکنندگان که تجربه خرید اینترنتی را داشتند عنوان کردند هنگامی که در وبسایتها درحال بررسی بودند ,حس مثبتی داشتند و متقاعد شدند تا محصول موردنظر را از همان طریق خریداری کنند.ضمن اینکه یکی از شرکتهای تحقیق در این حوزه پیش بینی کرده است که تا سال 2020 بیش از 42درصد ازخریدهایی .که به فروش در فروشگاه ها و مارکتهای سنتی منجر میشود ;مشتریانی هستند که از اینترنت ان محصول را بررسی کردند.
هزینه ها
بازاریابی در اینترنت بخصوص در مورد محصولات هزینه ترازبازاریابی وفروش به صورت فیزیکی و سنتی است جرا که از هزینه هایی همچون فضای اختصاص یافته برای کسب وکار,تعمیر و نگهداری و ابونمان به حداقل ممکن میرسد;عرضه براساس تقاضای مشتری صورت میگیرد ومحصولات اضافی بیش از حد درانبار نمیماند وطبیعتا با این دلایل لیست هزینه های اضافی به .شدت کاهش میابد.
شخصی سازی
یکی از موارد مهم که علت برتری بازاریابی دیجیتالی میباشد,شخصی سازی مشتریها میباش.بدینگونه میتوان خریدهایی که مشتری انجام داده است,مواردی که بیشتر علاقه مند است و ترجیح میدهد را براساس االگوریتم هایی بدست اورد;ودر مراجعه بعدی مشتری به سایت مواردی که علاقه مند است را به او پیشنهاد داد,برای درک بیشتر این موضوع میتوان فروشنده های لباس را مثال .زد.زمانی که شما یک پیراهن را انتخاب میکنید فروشنده براساس سلیقه خریدار پیراهنی دیگر پیشنهاد میدهد یا یک شلوار مناسب شخصیت شما وپیراهنی که انتخاب کردید را توصیه میکند.

اما بازاریابی اینترنتی به چه روشهایی صورت میگیرد؟
بازاریابی اینترنتی همانطور که در بالاتر اشاره شد به روشهای مختلف صورت میگیرد که روشهایی خلاقانه و تحلیلی و علمی هستند کههمچنان این روشها رو به افزایش است.هرکدام از این .سبکها کارایی خاص خود را دارند که اگر به درستی بکار گرفته شوند تاثیرگذاری بیشتری میتوانند داشته باشند
بازاریابی به وسیله موتورهای جستجو (Search Engine Marketing)
یا همان بازاریابی اینترنتی به وسیله موتورهای جستجو روشی فراگیر و البته مهم است که براساس ان وبه کمک راهکارهای سئو که جلوتر به توضیح ان پرداخته میشود,رتبه سایت را بهبود میبخشند و تعداد مراجعین به سایت را افزایش میدهند.از طریق تکنیکهای سئو میتوان رتبه سایت و میزان بازدید انرا افزایش داد,وزمانی که مشتریان نامی زا جستجو میکنند نام سایتی که بهینه و .سئو شده باشد درصفحات اولیه زودتر نمایش داده میشوند و به دنبال ان بازدید بیشترو مشتری به صورت هدفمند وارد سایت میشود
.این روش را میتوان روشی بلندمدت نام برد که نتیجه ان هم ماندگار است وسایت را قدرتمند میکند.
goo.gl/jiyUd2
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ بازگشت به بالا
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان