زمان کنونی: ۱۰-۱-۱۴۰۳, ۱۱:۳۴ صبح درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مقالات دیزاین مجیک (اعداد در طراحی)
۲۲-۱۱-۱۳۹۳, ۱۲:۵۰ صبح
ارسال: #1
مقالات دیزاین مجیک (اعداد در طراحی)
[تصویر:  Numbers-in-the-design.jpg]

معانی و مفاهیم اعداد در طراحی لوگو :

قبلا در مورد رنگ در طراحی و خطوط در طراحی مقالاتی نوشته بودیم و اینبار به اعداد در طراحی می پردازیم. استفاده از اعداد در طراحی اهمیت زیادی دارد و هر عدد معمولا نشان دهنده مفهومی می باشد . البته در ملل و فرهنگ های مختلف ممکن است معانی اعداد فرق داشته باشد و اعدادی در برخی فرهنگ ها خوش یمن یا بدشگون به شمار می روند . برخی اعداد در بعضی از ادیان مقدس هستند . به بررسی پیشینه و ذهنیت برخی اعداد در حالت کلی میپردازیم :

صفر

صفر به معنی خالی بودن و بی محتوایی است . صفر نشان دهنده عدم هستی و فقدان کمیت و کیفیت است . در برخی موارد برای نشان دادن خنثی بودن استفاده می شود . هرچند صفر به تنهایی معنی پوچی را می رساند ولی گاها در کنار اعداد دیگر معنای نهایت و برتری را میرساند مانند ۱۰۰ و یا ۲۰

یک

به معنی واحد بودن و تک بودن و در اولین دیدگاه خداوند متعال را به یاد می آورد . استفاده از عدد یک برای بی مانند بودن و واحد بودن مناسب است .

دو

دو نماد باهم بودن و دوری از تنهایی است . دو به عنوان نماد توازن و تعامل و دو گانگی هم می باشد .

سه

عدد سه در برگیرنده واژه همه هست و ابتدا و میانه و انتها دارد . سه نماد تحقق کارها و اهداف و نماد پایان نیز می باشد . بسیار شنیده ایم (تا سه نشه بازی نشه ) و یا پایان بخش یک شروع با شمردن یک دو سه .

چهار

چهار نشان دهنده چهار جهت اصلی، چهارفصل سال، اضلاع مربع، بازوان صلیب، رودخانه های بهشت، چهار عنصر و… است . چهار نماد عدل و برابری و تمامیت است .

چهار نشان اندازه و میزان است .

[تصویر:  Numbers-in-design.jpg]

پنج

پنج در ادیان و فرهنگ های مختلف معانی خاصی دارد و در اکثر فرهنگ ها مقدس است . در اسلام به عنوان نمازهای پنج گانه، پنج ستون دین، پنج تن آل عبا و… دیده می شود و معنای مقدسی دارد. در فرهنگ چینی می توان به پنج عنصر، پنج کوه مقدس و… اشاره نمود. در اعتقادات یونانی، پنج، نماد عشق و ازدواج است.

شش

عدد شش در بسیاری از اعتقادات نماد ضعف و عجز و ناتوانی است . شش نماد شکست است و سرخوردگی . البته در یهودیت و صهیونیست ها این عدد عددی مقدس است و معنای پیروزی را می رساند .

هفت

هفت به معنای تکامل و امنیت و ایمنی است . هفت نیز در بسیاری از ادیان و فرهنگ ها مقدس و به معنی به پایان رساندن استفاده می شود .

هشت

هشت به معنای شادی و گاها نشان دهنده کثرت و فراوانیست .

نه

نه عدد محیط و اطراف است. محیط درونی به ۹۰ و ۳۶۰ درجه تقسیم می شود. خیلی از شمارش ها نیز به ۹ ختم می شوند .

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
امضاء magic98
ديزاين مجيک طلوعي شگفت انگيز در دنياي گرافيک(فقط نمونه کار ها را مشاهده نماييد )طراحي هدر - بنر -اسلايدر - لوگو حرفه ای بودن را با ما تجربه کنید
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ بازگشت به بالا
 سپاس شده توسط محمدسلیمانی
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان