زمان کنونی: ۱۰-۱-۱۴۰۳, ۱۱:۱۸ عصر درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مقالات دیزاین مجیک خلاقیت در طراحی
۸-۱۱-۱۳۹۳, ۰۲:۴۳ صبح
ارسال: #1
Smile مقالات دیزاین مجیک خلاقیت در طراحی
[تصویر:  Creativity-in-Design.jpg]

معنای خلاقیت در طراحی و بالا بردن این توانایی :

خلاقیت در طراحی یعنی انعطاف پذیری ذهن و نترسیدن از ایده ها و طرح های جدید و عتماد به نفس و در عین حال کاری با کیفیت و مورد پسند .

خلاقیت در طراحی این نیست که کسی کاری را انجام دهد که تا به حال هیچ کسی انجام نداده است بلکه خلاقیت ادغام ایده های قبلی نیز می باشد . افراد کمی هستند که ایده هایی دارند که تا بحال کسی انجام نداده است و شاید بتوان اسم آن را اصالت گذاشت ولی خلاقیت , هنر در هم آمیختن ایده های قبلی و ایده های مطرح شده در افراد مختلف را نیز شامل می شود .

بنابراین خلاقیت توانایی مشاهده اتصالات و روابط و توانایی های دیداری و شنیداری و ذهنی می باشد .

در یک طراحی ممکن است از یک و یا چندین طرح الگو برداری شود و با ترکیب مناسب آنها ایده نو و جدید به وجود آورد . در این موارد طرح به دست امده شاید شباهت زیادی هم به طرح های الگو برداشته شده نداشته باشد .

یک طراح خلاق به مانند دانشمند آزمایشگاه می باشد و با شکل ظریفی طرح ها را در هم آمیخته و به صورت نظام مند آنها را آزمایش می کند و در آخر نتیجه ای مورد پسند و ایده ای جدید از خود به جای می گذارد .

در واقع طراحی هنری است که با تجربه اندوزی و آزمون و خطا و درس گرفتن از کارها و ایده های دیگران تقویت می شود .

یک طراح خلاق ابتدا در مورد موضوع طرح فکر و مطالعه کرده و ایده ها و کارهای مشابه را نگاه می کند و در ذهن طرحی را به وجود می آورد و سپس مشکلات و ایرادهای طرح مورد نظر را بررسی میکند و پس از آن طرح را اجرا می کند و حتی ممکن است پس از پیاده سازی طرح نیز ایراداتی ببیند و با رفع آنها یک طرح زیبا و یک ایده جدید را در دید مشتریان و افراد دیگر قرار می دهد .

مقالات رنگ در طراحی و خطوط در طراحی را نیز مطالعه فرمایید .

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
امضاء magic98
ديزاين مجيک طلوعي شگفت انگيز در دنياي گرافيک(فقط نمونه کار ها را مشاهده نماييد )طراحي هدر - بنر -اسلايدر - لوگو حرفه ای بودن را با ما تجربه کنید
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ بازگشت به بالا
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان