پارس جوم ::  انجمن های تخصصی جوملا
مشکل با دو زبانه کردن سایت - نسخه‌ی قابل چاپ

+- پارس جوم :: انجمن های تخصصی جوملا (https://forums.parsjoom.ir)
+-- انجمن: پشتیبانی (/forum-70.html)
+--- انجمن: مباحث و مشکلات عمومی (/forum-33.html)
+--- موضوع: مشکل با دو زبانه کردن سایت (/thread-10783.html)



مشکل با دو زبانه کردن سایت - rasooli.m - ۲۴-۱۲-۱۳۹۱ ۰۳:۳۹ صبح

سلام
من میخوام سایت دوزبانه باشه ولی مشکلات زیر رو دارم:
اولندش که نمیخوام برای هر زبان، تو مسیر آدرس سایتم پسوندی وجود داشته باشه مثل زیر
www.nfpa.com.co/fa
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یعنی پسوند fa و en تو مسیر آدرسم نباشه

دوم هم اینکه موضوعات مطالب انگلیسی سایتم با مطالب فارسی سایتم کاملا متفاوت هست و فک نمیکنم بشه از افزونه جوم فیش استفاده کنم. (البته در مورد قابلیتهای جوم فیش زیاد نمیدونم)

ممنون میشم راهنماییم کنید.


مشکل با دو زبانه کردن سایت - سعید حمزه زاده - ۲۴-۱۲-۱۳۹۱ ۰۴:۱۲ صبح

شما مطالبی رو مخصوص زبان فارسی ایجاد میکنید و مطالبی رو مخصوص انگلیسی!
اگر از جوملا 2.5 استفاده میکنید میتونید با خود جوملاتون این کار رو انجام بدید

آموزشش هم موجوده

یا علی


مشکل با دو زبانه کردن سایت - rasooli.m - ۲۴-۱۲-۱۳۹۱ ۰۵:۴۷ صبح

ممنون
آره از جوملا 2.5 استفاده میکنم (البته هنوز کامل نصب نشده جوملای 2.5 من)
فقط میخوام بدونم چجوری میشه اینکار رو کرد که مثلا وقتی تو قسمت مطالب انگلیسی هستم همه چیز مثل منو ها و ماژولها و اینجور چیزا انگلیسی باشه و وقتی که تو قسمت مطالب فارسی سایتم هستم تمامی موارد ذکر شده به صورت فارسی و راست چین باشند.
ممنون میشم لینک آموزشش رو برام بزارید


مشکل با دو زبانه کردن سایت - سعید حمزه زاده - ۲۴-۱۲-۱۳۹۱ ۰۵:۵۲ صبح

آموزش دو زبانه سازی با جوملا 2.5 رو جستجو بفرمایید

برای انگلیسی و فارسی شدن افزونه هاتون هم باید افزونه هاتون بصورت دوزبانه باشند

یا علی


مشکل با دو زبانه کردن سایت - shafiee5225 - ۲۵-۲-۱۳۹۲ ۰۴:۵۱ صبح

سلام خسته نباشید
من قالب zt-boro را برای جوملا 2.5 نصب کردم ، 2 تا مشکل دارم :
1) میخوام سایتم دو زبانه باشه ، تمام کارها را انجام دادم و مجموعه هامو ساختم، 2 تا منو ساختم ولی چون به جای تعریف position برای منو در قالب این را نوشته :
$menu->show();
فقط منوی mainmenu را نشان میده وقتی هم دستی position براش تعریف میکنم منو را بدون استابل میاره.
2) مشکل دومم اینه که خود قالب هم rtl و ltr ، و توی صفحه component.php این خط را نوشته:
<jdoc:include type="head" />
<link rel="stylesheet" href="<?php echo $this->baseurl ?>/templates/webcore_beginning/css/template.css" type="text/css" />

<?php if($this->direction == 'rtl') : ?>
<link rel="stylesheet" href="<?php echo $this->baseurl?>/templates/webcore_beginning/css/template_rtl.css" type="text/css" />
<?
php endif; ?>
و من میخوام بگم وقتی زبانش en اولی و وقتی فارسی دومی را لود کنه.
الان کلا هم en و هم fa را همه را ltr نشان میده. نمیدونم چیکارش کنم.

من اومدم همه آیتم را در یک منو گذاشتم و با زبان جداشون کردم بعد آیکن های زبان را هم دستی گذاشتم و خود با ?directon=rtl بهشون لینک دادم ولی بعد از اینکه فارسی را میزدم و بعد direction را پاک میکردم و میرقتم توی انگلیسی باز همون rtl توی cach میموند.
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.


RE: مشکل با دو زبانه کردن سایت - Reza Ganji - ۲۵-۲-۱۳۹۲ ۰۵:۰۰ صبح

برای دو زبانه سازی شما باید از افزونه های مخصوص این کار استفاده کنید مانند جوم فیش یا فالنگویج.
اگر میخواهید سایت ها هم جدا باشند میتونید دو جوملا در پوشه نصب کنید و هرکدام را برای یک زبان استفاده کنید.
معروفترین افزونه چندزبانه سازی جوملا جوم فیش است.


مشکل با دو زبانه کردن سایت - shafiee5225 - ۲۵-۲-۱۳۹۲ ۰۵:۰۹ صبح

مشکل منو را چه جوری حل کنم؟


RE: مشکل با دو زبانه کردن سایت - Reza Ganji - ۲۵-۲-۱۳۹۲ ۰۵:۲۲ صبح

افزونه ای که بخواهید استفاده کنید خودش منو داره.
میتونید از تصاویر پرچم استفاده کنید.