پارس جوم :: انجمن های تخصصی جوملا

نسخه‌ی کامل: سئو و موتورهای جستجو
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام

آیا تعویض قالب وبسایت روی سئو و موتورهای جستجو اثر منفی میزاره

یا نه فرقی نمیکنه ؟
چرا میزاره اگه قالبی باشه که سئو شده باشه خیلی تاثیر داره و اگه سئو خوب نباشه که خودتون میدونید !!!!
قالب اگر با دایو طراحی شده باشه مشکلی نیست و از قالب هایی که با تیبل طراحی شده اند استفاده نکنید !
دوستان !!!

چرا از تیبل استفاده نکنیم؟؟؟

من تمامی سایت ها را با تیبل بالا می یارم

به نظرم که خوبه

چرااااااا؟!؟!؟!؟!؟!
شما قالب ها رو با تیبل طراحی میکنید ؟
در این مورد قبلا اقای تهرانی مطلبی با عنوان نبرد تیبل و دایو در جومینا منتشر کرده اند و بد نیست مطالعه کنید !
تفاوت های div و table

سهولت در تغییرات آتی
طراحی نقش های گرافیکی پیچ و خم دار در ساختار جدولی اگر غیر ممکن نباشد بسیاد بسیار مشکل است در صورتی که با div و قابلیت های css این امر به سهولت صورت می پذیرد.
همچنین در سیستم table less به دلیل کار با محوریت یک فایل مرکزی , ایجاد تغییرات آتی بسیار آسان می باشد.
افزایش سرعت load صفحه
جداول کد های زیادی تولید می کنند. با یک مقایسه ساده بین طراحی یک سایت با دو سیستم متوجه خواهید شد که طراحی با سیستم table less چقدر در کاهش تولید کد های اضافه موثر است که این امر مستقیما با حجم صفحه در ارتباط می باشد.
به طور میانگین در طراحی جدولی از چند تگ <td> استفاده می کنید؟!!!!!
طبق امارهای ثبت شده, سایت ماکروسافت بعد از تغییر سیستم به table less با کاهش حجم 62 درصدی در حجم کلی صفحات خود مواجه شد که این کاهش حجم باعث صرفه جویی 924 گیگابایتی در پهنای باند در هر روز و صرفه جویی 329 ترابایتی پهنای باند در هر سال برای ماکروسافت شد.
سهولت در بازخوانی و فهم کد
یکی از مهم ترین چالش های یک پروژه متن باز (open source) حرکت به سمت پیشرفت در جهتی است که از فهم کاربر در استدلال سناریو های به کار برده شده کاسته نشود.
این امر باعث می شود کاربران حتی در سطوح پایین تر علمی هم در پیچ و خم فنون برنامه نویسی گمراه نشوند. یکی از مهم ترین ویژگی های طراحی table less ایجاد متون ساده , تفکیک شده و قابت فهم می باشد که ارتقا و رفع عیب را بسیار راحت و ساده می کند. بر خلاف سیستم جدولی که گاهی به دلیل استفاده بی رویه از جداول تودرتو, نه تنها کاربران دچار مشکل می شوند بلکه باعث تفسیرهای متنوع و گاهی اشتباه در مرورگر های مختلف می شود.
قابلیت ایجاد نماهای متناوب
وقتی شما از ساختار جدولی در طراحی استفاده می کنید در یک قالب بسته مبحوث هستید و قابلیت انعطاف در شرایط خاص را ندارید. به عنوان مثال شرایطی را تصور کنید که ایجاد نسخه چاپی از صفحات امری عادی در وب سایت شما باشد.شما می توانید به جای اینکه برای هر صفحه یک حالت print قرار دهید, یک حالت کلی را برای تمامی صفحات به عنوان حالت قابل چاپ در طراحی table less ایجاد کنید و باعث صرفه جویی بسیار زیاد در وقت و هزینه شوید.
به عنوان مثال حالت قابل چاپ صفحه را به صورت زیر تعریف می کنیم: ابتدا عنوان صفحه, بعد محتویات و در ادامه اطلاعات خاص, لینک ها و … هرچند که در حالت عادی محتویات وسط صفحه قرار داشته باشند, لینک ها سمت راست و...
در طراحی جدولی باید برای چاپ هر صفحه با چنین ساختاری یک صفحه ی جدا با این مشخصات طراحی کنیم چون در هر صورت اطلاعات جدول از ستون سمت چپ برای چاپ ارسال می شوند در صورتی که با ایجاد یک طرح table less می توانید برای تمامی صفحات فقط چیدمان صفحه را با تغییر css به نحو دلخواه برای چاپ ارسال کنید.
از مزایای دیگر در این زمینه می توان به سادگی در ایجاد صفحات خاص برای صفحه نمایش های کوچک اشاره کرد. به عنوان مثال در تلفن های همراه , در PDA و...
همچنین می توان به سادگی در برقراری ارتباط با مروگر های تمام متنی و راحتی سازگار کردن با تکنولوژی های جدید اشاره کرد.
SEO در table less
همانطور که می دانید کلمه های بالای صفحه برای موتور های جستجو از اهمیت بالاتری نسبت به باقی صفحه برخوردارند(به عنوان مثال 200 کلمه اول صفحه برای گوگل). شما می توانید کد مربوط به مطالب مهم تر صفحه که شامل کلمات کلیدی یا عناوین مهم می باشد را در هر جایی از صفحه قرار دهید بدون اینکه محل قرارگیری آن مطلب از نظر بازدید کننده تغییر کند, و باعث بهتر دیده شدن سایتتان در متورهای جستجو شوید. البته توجه داشته باشید برای این منظور دو راه موجود است که راه اول مشابه ایجاد حالت قابل چاپ هست به این مفهوم که با agent هایی که Bot های متورهای جستجو شناسایی می شوند به نحو دیگری برخورد کنیم و راه دوم استفاده از position:absolute برای div ها است که روش دوم به هیچ وجه به عنوان استاندارد در طراحی قالب صفحات پذیرفته شده نیست.

منبع: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لینک مرجع