پارس جوم :: انجمن های تخصصی جوملا

نسخه‌ی کامل: استفاده فونت دلخواه در سایت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
برای بسیاری از طراحان وب مسئله پیدا کردن فونت (قلم) مناسبی که در عین خوانا و زیبا بودن برای همه قابل استفاده باشد, یعنی در سیستم تمام بازدید کننده ها موجود باشد, یک مسئله جدی و گاها دشوار بوده است. این محدودیت بعضی مواقع سدی در برابر خلاقیت طراحان وب بوده است.

اما اخیرا پیدایش پدیده‌ای به نام Web Fonts این نوید را داده است که به زودی این مشکل نیز از سر راه برداشته خواهد شد و دیگر محدود به استفاده از تعدادی فونت از پیش تعیین شده و تکراری نیستیم.

در این تکنولوژی جدید که در برخی مرورگرهای وب پشتیبانی می‌شود, طراح وب به مرورگر فرمان میدهد که از یک آدرس خارجی فونت مخصوصی را بارگذاری کرده و در قسمت مشخصی از نوشته از آن استفاده کند. این قابلیت که بخشی از CSS3 خواهد بود به صورت زیر قابل استفاده است.
کد:
@font-face{
font-family:New_font_name;
src:url(http://example.com/path/to/font.ttf);
}
div{
font-family: New_font_name,Tahoma,serif;
}
برای کسب اطلاعات بیشتر در چگونگی استفاده از این قابلیت جدید به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مراجعه کنید.
همچنین برای آگاهی از چگونگی پشتیبانی مرورگرهای مختلف از این قابلیت به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مراجعه کنید.
لینک مرجع