زمان کنونی: ۱۰-۱-۱۴۰۳, ۱۲:۱۴ صبح درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
19 مشکل یک طراح وب آزاد کار
۲۴-۱-۱۳۹۱, ۰۲:۰۴ صبح
ارسال: #1
19 مشکل یک طراح وب آزاد کار
زندگی یک آزادکار پر شده از بالا و پایین ها ، موافقت ها و مخالفت ها و زیباییها و مشکلات. در این مطلب سعی شده تعدادی از مشکلات آزادکارها و راه حل برون رفت از این مشکلات بیان بشه .بعضی از این مطالب صرفا نظرات شخصی هست و شاید مثالهای نقض هم داشته باشه.
وقتی از بیرون به یک آزاد کار نگاه میکنیم زندگیش به نظر خیلی جالب و هیجان انگیز می یاد .شما به عنوان یک آزاد کار سرنوشتتون به دست خودتونه و خودتون تصمیم می گیرید کی کار کنید و چه مدت کارتون طول بکشه. این که صبح چه زمانی از توی رختخوابتون بیاید بیرون دست خودتونه ، زمانی رو که برای نهار خوردن صرف میکنید به خودتون بستگی داره و اگه دوست داشته باشد می تونید سر ظهر یه خواب کوتاه هم داشته باشید و استراحت کنید.
هیچ ساعتی رو نگاه نمی کنید ، نفس هیچ کارفرمایی بالای سر شما نیست ، فقط آزادی هست و آزادی شما در انتخاب زمان و مکان کارتون آزاد هستید ، اینها واقعی به نظر میرسه ولی اما به این شیوه کار کردن راحته؟
آزاد کاری بالا و پایین ها و سود و زیان های زیادی داره پس قبل از اینکه کمدتون رو خالی کنید و کامپیوتر تون رو تحویل بدید به رئیستون ، خوب این مطلب رو بخونید تا با خوب و بدهای آزاد کاری آشنا بشید چون در حل تمامی مشکلات کاریتون شما تنها خواهید بود .

اول : زمان شروع
دونستن اینکه چه موقعی کار آزاد خودتون رو شروع کنید خیلی مهمه و اولین گامه.آیا شما به ورزیدگی لازم برای شروع کار آزاد رسیدین ؟
یا اینکه تازه از دانشگاه اومدین بیرون و عجله دارین که کاری رو برای خودتون شروع کنین بدون اینکه تجربه ای در اون زمینه داشته باشین؟
اولین چیزی که خیلی مهمه اینه که دلیلی برای شروع کار به صورت آزاد داشته باشید و به دلیلی که دارین اعتقاد کامل داشته باشین “شما باید یک اندیشه ساده و منصفانه داشته باشید ” شاید این دلیل این باشه که :
“کارفرماها می تونن به شما یک کیسه بدن ولی اگه خودت کارفرمای خودت باشی میتونی به همه مشتریات یه کیسه بدی….!”

دوم : آچار فرانسه
خوب حتما می دونید که این اصطلاح در چه مواقعی توی فرهنگ ما استفاده میشه؟
شاید شما یک طراحی آزاد باشید ولی خوب که به قضیه نگاه میکنید میبینید که باید نقشهای متفاوتی رو بازی کنید . از سرمایه گزار گرفته تا بازاریاب ، از یک متخصص IT گرفته تا یک حسابدار و ...
چطوری میشه با چند ردیف از مسئولیت ها کنار اومد؟
باید وقت خودتون رو برای هر کدوم از کارهاتون تنظیم کنید و مطمئن باشید که وقتتون در جهت هدف فعالیتی که دارید به صورت درست خرج میشه.کارهای شما مثل حلقه های زنجیر میمونه که باید برای هر کدومشون اهمیت قائل بشین اگه یه کدوم از کارها و یا وظایفتون رو ضعیف انجام بدین به هدف کلی شما ضربه می خوره. پس سعی کنید در مورد وظایفی که باید انجام بدید اطلاعات کافی کسب کنید و نقاط ضعف خودتون رو تقویت کنید.

سوم : برنامه روزانه
از خواب بلند میشین ، دوش می گیرید ، لباسهاتون رو می پوشید و به محل کارتون می رید تا کارتون رو شروع کنید….
به نظر خیلی ساده و پیش پا افتاده می یاد ولی اینکه شما برای یک روز کاریتون برنامه و هدف از پیش تعیین شده ای داشته باشید بسیار مهمه اگه شما توی خونتون کار انجام میدید زمانی که دارین با نرم افزارهای طراحی کار می کنید و یا مشغول نوشتن یک سری کد هستید نباید با زمان شستن لباسها تداخل پیدا کنه ….! هر چیزی جای خودش منظور اینه که به کاری که توی خونه انجام میدید واقعا به چشم یک کار نگاه کنید و برای اون برنامه ریزی داشته باشین.

چهارم : زمان توقف کار
بارها برای همه ما پیش اومده که وقتی کار روی یک پروژه رو شروع می کنیم زمان از یادمون میره مخصوصا اگه زمان کوتاهی برای تحویل اون پروژه مونده باشه که فشار مضاعفی به خودمون وارد می کنیم تا به موقع اون پروژه رو تحویل بدیم.
اما دونستن این نکته حیاتی که کی کار رو متوقف کنیم؟
کار به صورت متوالی و در شب و روز بعضی وقتها باعث رنج کشیدن ، به خطر افتادن سلامتی و حتی پایین اومدن کار آیی شما میشه . پس برای چند ساعتی دست نگه دارید و به کارتون فکر نکنید. اگه شما یک برنامه حرفه ای و بر اساس واقعیات زندگی داشته باشید می دونید که کی استراحت کنید و استراحت یکی از مهمترین قسمتهای این برنامه هست.

پنجم : بازاریابی
خوب مشغول بودن خیلی سادست ولی مشغول موندن شاید خیلی سخته؟
شما چه راههایی رو برای بازاریابی خدماتی که انجام می دید امتحان کردین و چه برنامه ای برای بازاریابی دارید؟
خوب میز کارتون رو خلوت و مرتب کنید یک مداد و دفترچه یادداشت تمیز بردارید و شروع کنید به یادداشت کردن.بررسی کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و اونها رو دسته بندی کنید ، اطلاعات کاملی از افرادی که به خدمات شما احتیاج دارند تهیه کنید و شروع کنید به تماس گرفتن و توضیح دادن در مورد خدمات خودتون. ممارست توی این کار می تونه نتایج قابل توجهی داشته باشه.
البته ابن نکته رو باید اینجا اضافه کنم که شما باید توضیحات در مورد خدمات خودتون رو با ساده ترین و کوتاهترین روش بیان کنید و سعی کنید قبل از اینکه با مشتریانتون ارتباط برقرار کنید اطلاعات اولیه ای از اونها بدست بیارید.

ششم : طلب هاتون رو دنبال کنید
خوب کار به صورت آزاد این دردسر هارو هم داره دیگه؟
باید طلب هاتون رو کنترل کنید و برای اونها یک فایل تهیه کنید . اگه قرارداد خوبی نوشته باشید زیاد نگران پرداخت شدن طلبتون نیستید ولی وقتی پرداخت ها به شما عقب افتاد سعی کنید با یک E-mail و یا یک تلفن دوستانه این دیر کرد رو به مشتریتون گوشزد کنید. این روش در ۹۸ درصد موارد جواب میده و لی اگه جواب نداد ؟ دیگه اینجا تصمیم با خودتونه…..
به این نکته توجه کنید که دیر کردها در پرداخت دستمزد شما میتونه برنامه های شما رو بهم بریزه و این خوب نیست . پس سعی کنید در زمان قرارداد تمامی موارد رو به صورت روشن ذکر کنید و از همه مهمتر :
“روی پولی که تو جیبتون نیست حسابی نکنید”

اگر مفید بود ، ادامه اش رو هم میزارم ، البته میتونید برای مطالعه کامل هم به لینک منبع مراجعه کنید.
* منبع :دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
امضاء ehsansabet
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
| دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
| دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

طراحی ، اجرا و بهینه سازی وب سایت های جوملایی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ بازگشت به بالا
 سپاس شده توسط farjadp ، محمد ، exaayaa ، sms118 ، gogerd ، designwebsit ، Zhyar ، Reza Ganji
۱۶-۵-۱۳۹۲, ۰۵:۴۹ عصر
ارسال: #2
19 مشکل یک طراح وب آزاد کار
مطالبتون مفید بود. لطفا مطالب بیشتری ارسال کنید.
امضاء designwebsit
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ بازگشت به بالا
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان