زمان کنونی: ۱۱-۱-۱۴۰۳, ۰۲:۲۹ صبح درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مشاوره تبلیغات اینترنتی
۸-۹-۱۳۹۴, ۱۰:۳۳ عصر
ارسال: #1
مشاوره تبلیغات اینترنتی
براساس تحقیقاتی که اخیراً منتشر شده سرمایه گذاری در بخش تبلیغات و آگهی اینترنتی در ایالات متحده آمریکا برای اولین بار از مرز ۱۰ میلیارد دلار به ۱۳ میلیارد دلار می رسد. محققان پیش بینی می کنند که در چهار سال آینده با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ میلیارد دلاری شرکت ها در این زمینه این رقم حتی به بیش از ۲۲ میلیارد دلار برسد.
چنین رشدی در بازار تبلیغات اینترنتی در حالی اتفاق می افتد که رفتار و واکنش های کاربران روی شبکه نسبت به سال های قبل بسیار تغییر کرده و به مراتب کاربران نسبت به آگهی های اینترنتی که هر روز با شیوه های جدیدی به آنها عرضه می شوند مقاوم تر شده اند.
چنین فضایی به طور طبیعی باید وضعیت صنعت تبلیغات آن لاین را با مشکل و بحران روبه رو کند اما واقعیت این است که صنعت گران تبلیغاتی هم بیکار ننشسته اند و در ازای افزایش تعداد کاربران اینترنتی طی سال های اخیر و به بن بست خوردن راه های قدیمی تبلیغات آنها نیز روش ها و شیوه های جدیدتر و کارآمدتری را تجربه می کنند. سال ۲۰۰۰ شاید سال شکوفایی تبلیغات اینترنتی بود. در این سال درآمد حاصل از تبلیغات اینترنتی به حداکثر میزان خود در طول تاریخ اینترنت رسید و به حدود ۸ میلیارد دلار بالغ شد اما سپس با افت فضای اقتصادی طی سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ این درآمد به ترتیب به ۷/۵ و ۶ میلیارد دلار کاهش یافت ولی در سال های اخیر بار دیگر روند رشد را پیمود و به ده میلیارد دلار رسید و حالا پیش بینی ۱۳ میلیارد دلار نیز می شود.


تبلیغ از نوع دیگر

بسیاری از کارشناسان تبلیغات اینترنتی را با تبلیغات رسانه های همسان مثل تلویزیون و سینما و حتی رادیو مقایسه می کنند این در حالی است که تبلیغات در این رسانه ها با تبلیغ در اینترنت یک تفاوت اساسی دارد و آن شکل خاص اینترنت است که به کاربر اجازه دیدن اختیاری تبلیغات را می دهد. به عنوان مثال در تلویزیون، سینما و یا رادیو بیننده مجبور به دیدن یا شنیدن تبلیغ هنگام استفاده از این رسانه ها است اما دیدن یک تبلیغ اینترنتی در بسیاری از مواقع اختیاری است و کاربر این اختیار را دارد که اساساً تبلیغات را نگاه نکند. طی سال های اخیر نیز سازندگان نرم افزارهای اینترنتی با درک این موضوع و برای ایجاد راحتی کاربران نرم افزارهایی را طراحی کرده اند که در این نادیده گرفتن تبلیغات به آنها (کاربران) کمک می کند. به عنوان مثال هم اکنون بسیاری از مرورگرهای اینترنتی و حتی نوارهای ابزار یاهو و گوگل به امکان مقابله با تبلیغات pop up مجهز شده اند که به این ترتیب عملاً بخش عمده ای از فضای تبلیغاتی مورد نظر شرکت های تبلیغاتی را از آنها گرفته اند.


برتر از همه

شیوه ها و کارکردهای تبلیغات اینترنتی امروزه بسیار تغییر کرده است. افزایش حجم قابل توجه نامه های ناخواسته اسپم طی سال های اخیر و بهره گیری از آنها برای تبلیغ کالاهای خاص عملاً یکی از شیوه هایی بوده که مورد استفاده واقع شده است. اسپم ها زمانی امکان قابل ملاحظه ای برای تبلیغ کالاهای مختلف بودند اما امروزه اسپم ها شکل و شیوه متفاوتی را یافته اند به طوری که حجم نامه های ناخواسته آنقدر بالا است که حتی نامه های واقعی بسیاری نیز روزانه به نام اسپم توسط کاربران نادیده گرفته می شود چه برسد به اسپم ها که عملاً کاربران وقتی را برای دیدن آنها نمی گذارند.
هم اکنون میزان سایت های شناخته شده بین کاربران اینترنت چندان زیاد نیست هر چند میزان بازدید از برخی از این سایت ها از متوسط تیراژ بسیاری از روزنامه های سراسری نیز بیشتر است اما هنوز این موضوع نتوانسته به یک شکل عمومی برای روی آوری صنعت تبلیغات در این عرصه منجر شود.
برای کشوری مثل ایران که در زمینه استفاده از تکنولوژی اینترنت هنوز تا اندازه ای با اندازه های بین المللی فاصله دارد شاید رسیدن به شکل تبلیغات آن لاین هم نیازمند گذراندن زمان بیشتری است هر چند مشخص نیست پس از این مدت آیا همچنان تبلیغات اینترنتی یک امکان مناسب برای صنعت گران به حساب می آید و یا تغییرات مکرر این عرصه اساساً این شکل ارائه تبلیغ را با عدم موفقیت روبه رو خواهد کرد؟


منبع:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ بازگشت به بالا
 سپاس شده توسط ghasminia
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان