زمان کنونی: ۱۰-۱-۱۴۰۳, ۰۱:۴۹ صبح درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مقایسه زیر دامنه و زیر پوشه از دید سئو
۷-۵-۱۳۹۴, ۰۶:۰۴ عصر
ارسال: #1
مقایسه زیر دامنه و زیر پوشه از دید سئو
بعضی از سوالات که به تعداد زیاد درباره سئو مطرح می شود و در برخی از موارد پاسخ صحیحی به آن داده نمی شود در قسمت زیر آمده است:

- آیا مطالب وب سایت خود ر ا می بایست در زیردامنه ها (subdomain) و یا در زیرپوشه ها (subfolders) قرار دهیم؟

- آیا باید در دامنه اصلی سایت برای جابجایی مطالب از rel canonical یا از طریق انتقال 301 استفاده نماییم؟

- اگر چندین وب سایت داشته باشیم و همه آنها را به وب سایت اصلی پیوند دهیم این کار به سئو کمک می کند و یا به ضرر سئو می باشد؟

domain-vs-subdomain

در این مقاله به سوالات مطرح شده در بالا پاسخ خواهیم داد.

یکی از سوالاتی که به فراوان پرسیده می شود این است که مطالب وب سایت را می بایست در زیردامنه ها یا در زیر پوشه ها قرار دهیم؟ یکی از دلایلی که خیلی ها دچار سردرگمی شده اند این مسئله است که طی چند سال اخیر طی مصاحبه هایی که با برخی از اعضای گوگل مثل مت کات شده، پاسخ های متفاوتی به این سوال داده شده است.

زیردامنه ها در بعضی مواقع بسیار مورد توجه و استفاده قرار گرفته اند زیرا از نظر دانش فنی نیازمند اطلاعات زیادی نمی باشند و برای توسعه وب سایت از طریق زیر دامنه نیازمند پیاده سازی نمی باشید و به سادگی می توانید این کار را انجام داده و وب سایت خود را توسعه دهید ولی از نگاه سئو این کار بسیار خطرناک است و ضررهای زیادی را به وب سایت شما وارد می نماید.

فرض کنید شما دارای یک وب سایت هستید که دارای وبلاگ می باشد و از زیر دامنه ها برای پیاده سازی وبلاگ خود استفاده نموده اید مثل: blog.yoursite.com. هنگامی که به هر یک از این زیر دامنه ها از خارج از وب سایت پیوندی داده می شود ، رتبه این زیر دامنه ها افزایش پیدا می نماید و ممکن است این زیر دامنه ها به دامنه اصلی کمک نماید که رتبه آن سایت اصلی افزایش پیدا نماید.

برای تست این موضوع وب سایت ها و نظر سنجی های معتبری در دنیا این مسئله را تست کرده اند و بارها و بارها مطالب مختلفی را ابتدا در زیر دامنه ها قرار داده و رتبه وب سایت را بررسی نموده اند سپس همان مطالب را زیر پوشه ها قرار داده اند و مجددا رتبه وب سایت را اندازه گیری نموده اند. تحلیل گران در این تست ها متوجه شده اند که در همه جا رایج شده است که برای وبلاگها از زیر دامنه استفاده شود. نتیجه ای که این تست ها داشته است این مسئله است که قرار دادن محتوا در زیر دامنه ها بسیار خطرناک است و می تواند ضررهای زیادی به سئو وب سایت وارد نماید و نمی توان فقط به مصاحبه برخی از اعضای تیم گوگل در این مسئله بسنده کرد و محتویات وب سایت را به اشتباه در زیر دامنه ها قرار داد.

یکی دیگر از سوالاتی که زیاد مطرح می شود این است که آیا باید در دامنه اصلی سایت برای جابجایی مطالب از rel canonical یا از طریق انتقال 301 استفاده نماییم؟ اگر شما یک صفحه وب داشته باشید که می خواهید نسخه جدیدی از آن را منتشر نمایید که در انتشار جدید آن نیز آدرس صفحه تغییر پیدا می نماید می بایست از طریق انتقال 301 این کار را انجام دهید و به موتورهای جستجو از این طریق بگویید که مطالب قدیمی به صفحه جدید منتقل شده است. ولی اگر شما چندین صفحه داشته باشید که آنها محتوای یکسانی دارند و بخواهید به موتورهای جستجو بگویید که کدام یک از آنها مهمتر است و آن را ایندکس نماید، می توانید از rel cononicial استفاده تمایید. اگر وب سایت شما دارای مطالب تکراری باشد و از rel canonical استفاده نکنید، گوگل شما را جریمه خواهد کرد.

یکی دیگر از سوالاتی که مطرح می شود این است که اگر چندین وب سایت داشته باشیم و همه آنها را به وب سایت اصلی پیوند دهیم این کار به سئو کمک می کند و یا به ضرر سئو می باشد؟ فرض کنید که شما چندین وب سایت داشته باشید که در زمینه های مختلف باشد و هر کدام از آنها را به وب سایت اصلی که مدنظرتان است پیوند دهید. خوب دریافت پیوند از سایت های دیگر تحت شرایط خاص می تواند به سئو کمک نماید و باعث افزایش رتبه وب سایت شود ولی یکی از نکاتی که می بایست به آن بدقت توجه داشت این مسئله است که اگر شما از وب سایت هایی که پیوند دریافت نمایید که با محتوای وب سایت شما هیچ ارتباطی نداشته باشد می تواند به سئوی وب سایت شما ضرر وارد نماید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

مطالب مرتبط
تامبلر چیست؟ تامبلر چگونه کار می کند؟ (Tumblr)

20نکته مهم در گوگل پلاس

چگالی کلمات کلیدی

هشتگ چیست ؟ عملکرد هشتگ در انواع رسانه ها
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ بازگشت به بالا
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان