زمان کنونی: ۲۹-۱۲-۱۴۰۲, ۰۶:۰۳ عصر درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تعیین بودجه بازاریابی اینترنتی
۲-۱۰-۱۳۹۲, ۱۱:۳۶ عصر
ارسال: #1
تعیین بودجه بازاریابی اینترنتی
چه میزان بودجه برای بازاریابی اینترنتی و درونگرا اختصاص دهید؟

فرآیند مشخص کردن بودجه بازاریابی سالانه یکی از کارهای مشکل بوده و شما در فرآیند تعیین میزان بودجه بازاریابی دو وظیفه سخت و خسته کننده در پیش رو خواهید داشت :
1- متقاعد کردن تصمیم گیرندگانی که سرمایه گذاری کرده و هزینه ها را پرداخت می کنند به این مسئله که باید برنامه بازاریابی و به تناسب آن تخصیص بودجه بازاریابی رویکردی جدید پیدا کند - زیرا روش های سنتی قدیمی بازاریابی دیگر اثربخشی ندارند.
2- شما باید بودجه بازاریابی را بر اساس اهداف، استراتژی ها، و تاکتیک های جدید بازاریابی درونی و دیجیتال مشخص کنید.
بودجه بازاریابی شما چه چیزهایی را شامل می شود؟

برای بسیاری از شرکت ها، فرآیند بازاریابی به شکلی غیر طبیعی تبدیل شده است. بزرگترین تفاوت در تعیین بودجه بازاریابی فعلی چیست؟ جواب در مشخص کردن بودجه ای است که هزینه های بازاریابی درون گرا، ابزار، و فن آوری های ویژه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک را نیز در خود جای می دهد. از آنجا که این مسئله حیطه ای کاملا متفاوت را پوشش می دهد، شما نمی توانید بدون داشتن دانش کافی انتخاب های مناسبی در تعیین بودجه بازاریابی خود داشته باشید. و این مسئله اهمیت زیادی دارد زیرا شما نمی خواهید وقت و هزینه خود را تلف کنید.یک بودجه بازاریابی کامل - مخصوصا در تجارت های B2B - می تواند موارد زیر را شامل شود :
• تکمیل و بهینه سازی وب سایت
• متخصصین تولید محتوا
• برنامه های کمپین ایمیل مارکتینگ
• خبرنامه های الکترونیک
• گرافیست و طراح
• متخصص تحقیق بر بازار
• متخصصین نرم افزارهای بازار
• داده ها و متریک های تحلیلی
• متخصصین بازاریابی موبایلی
• تحقیقات و تبلیغات کلیکی به خصوص تبلیغات در گوگل
• نیازهای تبلیغاتی چاپی
• متخصصین روابط عمومی
• تحقیقات در مورد کلمات کلیدی و سئو
• متخصصین رسانه های اجتماعی
• پشتیبانی مالی از رخداد های آنلاین
• توسعه و طراحی دوباره وب سایت
• فیلم های کوتاه و تیزرهای تبلیغاتی
• متخصصین رسانه های ویدیویی
• تولید فلش بنرهای تبلیغاتی تاثیرگذار
• ...
مطمئنا مسایل زیادی برای پوشش دادن وجود دارد. اکنون باید به مواردی توجه کنیم که وجود آنها در لیست الزامی است و مواردی که وجود آنها الزامی نیست. برای این کار باید توجه کنید که :• تعیین بودجه بازاریابی، بسیار پیچیده تر از مشخص کردن اجزای لازم در تجارت است.
• بودجه بازاریابی B2B به ابزار درون گرا و بیرونی نیاز دارد.
• بعضی از مالکین تجارت قبل از مشخص کردن کامل بودجه، به مطالعه صنعت خود نیاز دارند تا بتوانند درک کنند مشخصات خاص هر بودجه چطور تعیین شده، چرا تعیین شده و چه چیزهای دیگری لازم خواهد بود.

تغییر بودجه به معنای تغییر کامل برنامه کاری شماست

اگر شما در سازمانی با سیستم های باز مالی و بازاریابی کار می کنید، می توانید نگاهی خلاصه به برنامه های بازاریابی داشته باشید ... اما این نگاه خلاصه نکات ظریف و ویژه اجرای آن را به شما ارائه نخواهد کرد. بازاریابی با سرعت بسیار بالایی در حال تغییر است، و شما باید با همین سرعت سعی کنید بهترین عملکرد خود را نیز حفظ کنید. شما می توانید از روش ها و تاکتیک های زیر استفاده کنید که شرکت های زیادی با اندازه ها و فعالیت های متفاوت برای تغییر دادن برنامه کاری خود و سودآور شدن در عصر جدید استفاده کرده و با استفاده از آنها تصمیم گیرندگان را متقاعد می کنند تا بودجه خود را به بودجه بازاریابی درونی تغییر داده و با موج جدید همسو شوند.

یک. حذف روش های بازاریابی که کاربرد ندارند.
شما نباید هزینه های خود را برای فعالیت هایی صرف کنید که هیچ اثربخشی نداشته و برای شما لید (سرنخ تجاری) تولید نمی کنند. شما باید تمام هزینه های اضافی را حذف کرده تنها برای فعالیت هایی هزینه صرف کنید که برای شما اثربخش خواهد بود. شما تنها برای فعالیت های بازاریابی ای هزینه صرف می کنید که مشتریان جدید برای شما به همراه داشته و یا باعث متعهد شدن مشتریان می شود. اگر شما فعالیت های اضافی بودجه خود را خلاص کنید، می توانید بودجه بیشتری را برای فعالیت های اینترنتی تهیه کنید که اثربخشی بیشتری داشته و باعث شکوفا شدن تجارت شما می شود.

دو. برای آمار و تحلیل ها اهمیت ویژه ای قایل شوید. هر چقدر هم که دردناک باشند.
یکی از واقعیت های ترسناک در عصر بازاریابی دیجیتال این است که هر چیزی قابل اندازه گیری است. این بدین معناست که هر چقدر هم در مخفی کاری قوی باشید، هر کسی می تواند با یک تحلیل میزان عملکرد و موفقیت شما را مشخص کند. البته این مسئله اثر مثبتی نیز به همراه دارد ... شما می توانید از داده برای قوی تر کردن بازاریابی خود استفاده کرده و ROI بیشتر را به تصمیم گیرندگان نشان دهید تا بتوانید موفقیت خود را به نمایش بگذارید.

سه. سرمایه گذاری موثر بر محتوا
جلب توجه افراد تنها از طریق محتوا امکان پذیر است و برای ارائه محتوای عالی شما به طراحی و سیستم انتشار عالی نیاز دارید. اگر شما محتوایی جدید، مهم، مفید یا جالب برای مخاطب خود دارید، باید آن را در اختیار آنها گذاشته و باور داشته باشید که افراد زیادی در حال حاضر به دنبال دریافت و انتشار محتوای با کیفیت هستند.
همواره باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده کردن از محتوا کار ساده ای نیست و بر خلاف نظر بسیاری از افراد محتوا مجانی نیست. شما باید برای محتوا هزینه کنید و حتی اگر از منابع درونی نیز برای ارائه محتوا استفاده می کنید، شما باید بخشی از بودجه خود را برای کسب رتبه بالا در گوگل و استفاده از محتوا استفاده کنید. هم اکنون هر محتوای منتشر شده در همین وب سایت بیشتر از چیزی که فکر می کنید هزینه در بر داشته است.

چهار. تلاش و صرف هزینه برای اینکه زودتر از دیگران پیدا شده و در دید باشید، بخشی کلیدی از بودجه شما را تشکیل می دهد.
توجه داشته باشید که اگر افراد محتوای شما را نبینند، نمی توانند با شما ارتباط برقرار کرده و به مشتریان شما تبدیل شوند. در ضمن، هر چه شما در صف جست و جو جلوتر باشید، افراد بیشتری با شما آشنا می شوند. برای قرار گرفتن در رتبه های اول جست و جو، شما باید فعالیت های زیادی انجام داده و این کارها نیز به هزینه نیاز دارند.
شما نمی توانید مانند صف های واقعی، از نفر جلوتر درخواست کنید جای خود را به شما بدهد.
شما باید برای رسیدن به رتبه اول تلاش کنید. سئو برای رسیدن به رتبه های اول اهمیت زیادی دارد و فعالیت های سئو به هزینه کردن نیاز دارد. فعالیت های سئو قطعی نبوده و مانند عصر بازاریابی دیجیتال مدام در حال تغییر است. این به معنای هزینه های بدون توقف فعالیت های سئو است.

پنج. درگیری بیشتر در شبکه های اجتماعی
شرکت های زیادی هستند که بودجه و منابع خود را به سمت رسانه های اجتماعی متمرکز می کنند. برای بعضی از مالکین – مخصوصا تجارت های B2B - رسانه های اجتماعی هنوز بسیار ناشناخته باقی مانده اند. همین طور شما باید اصول کار را یاد گرفته و بعد بودجه ای تعیین کنید که بیشترین تمرکز را بر فعالیت های رسانه های اجتماعی دارد. البته شما باید حتما بخشی از بودجه خود را برای فعالیت های بازاریابی اختصاص دهید تا بتوانید تجارت خود را ارتقا دهید. توجه داشته باشید که تمام رقبای شما نیز سرمایه های زیادی را صرف فعالیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی می کنند.

شش. حذف و اصلاح وب سایت های قدیمی و بدون کاربرد
اگر وب سایت شرکت شما بسیار قدیمی شده است و از روش های قدیمی مانند بروشور گذاشتن در آن استفاده می کنید، شما باید حتما سایت را حذف کرده و از سایت جدید استفاده کرده یا اینکه آن را کاملا زیر و رو کرده و طراحی وب جدید برای آن در نظر داشته باشید. وب سایت ها امروزه مرکز اصلی تجارت های B2B و B2C محسوب می شوند، و توسعه و نگهداری از سایت بخش مهمی از بودجه را به خود اختصاص می دهد. برای اینکه شما بتوانید ترمینال مرکزی خود را فعال نگه دارید، باید به صورت مداوم آن را با محتوا تغذیه کرده و قابلیت کاربردی آن را بالا ببرید.

هفت. تولید و کسب لید، تغذیه لید
شما باید بیشترین بودجه و فعالیت های خود را بر کسب و تولید لید (سرنخ تجاری) جدید متمرکز کنید. اما بعد از بدست آوردن تعداد زیادی لید شما نباید متوقف شده و باید آنها را تغذیه کنید تا به مشتریان معمولی و مشتریان متعهد شما تبدیل شوند. این کار به برنامه تغذیه لید نیاز دارد که بخش مهمی از برنامه و بودجه بازاریابی را به خود اختصاص می دهد.

هشت. استفاده از افراد با دانش و مهارت های کاربردی
امروزه مهارت ها و تجربیات لازم برای مدیر بازاریابی بسیار با مهارت ها و تجربیات کارمندان بازاریابی 5 سال پیش تفاوت دارد. کارمندان بازرایابی امروزه باید ماسک های متفاوت را به صورت زده و مهارت های کاملا متفاوتی را دارا باشد. شرکت های B2B و B2C تشخیص داده اند که برای توسعه فعالیت های بازاریابی اینترنتی به تیمی با مهارت ها، تجربیات و تخصص های کاملا متفاوت نیاز دارند. بنابراین بخشی از بودجه شما برای دست یافتن به منابع لازم - مهارت ها، تجربیات، فن آوری و ... - صرف خواهد شد.تغییر دادن برنامه های بازاریابی کاری سخت است زیرا شما فرصت برای اشتباه کردن در تعیین هزینه ها را ندارید. اما فرهنگ و دیدگاه کلی کارمندان نسبت به تغییر، نقش زیادی در رسیدن به موفقیت در این کار دارد. مشتریان احتمالی مسیر جست و جوی راه حل های خود را تغییر می دهند و تعیین بودجه بر این اساس کاری سخت است، و شما هیچ وقت نمی توانید استراحت کنید. با توجه به رویکردها، ابزار و فن آوری های جدید که امروزه در دسترس افراد قرار دارند، تعیین بودجه بازاریابی یکی از سخت ترین کارها محسوب شود، و به این دلیل امروزه استفاده از خدمات مشاورین و متخصصین حوزه بازاریابی نوین امری الزامی به نظر می رسد.

منبع: پدید وب - چه میزان بودجه برای بازاریابی اینترنتی و درونگرا اختصاص دهید؟
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ بازگشت به بالا
 سپاس شده توسط fidoman
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان