زمان کنونی: ۱۰-۱-۱۴۰۳, ۱۲:۲۶ صبح درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تعریف پروتوتایپ در طراحی سایت
۲۱-۹-۱۳۹۲, ۰۶:۱۷ عصر
ارسال: #1
تعریف پروتوتایپ در طراحی سایت
طراحان وب سایت برای شروع طراحی سایت مانند یک نقاش یا معمار از یک نمای کلی استفاده می کنند که به سازماندهی و درک قابلیت های وب سایت کمک خواهد کرد . در واقع پروتوتایپ تصویری از یک وب سایت است که هیچ گرافیکی در آن وجود نداشته و فقط صفحه ای سیاه و سفید است که طرح کلی سایت را قبل از طراحی به کاربر نشان داده و می توان آن را ارزیابی کرد . این طرح کلی و تأیید عملکرد آن قبل از پیاده سازی کلی در سایت های پیچیده به تفهیم و تسریع پروژه کمک خواهد کرد .
به این دلیل از پروتوتایپ در طراحی وب سایت استفاده می شود که جزئیات صفحه در آن نشان داده نشده قابلیت و کارایی سایت به طور عملی قابل مشاهده خواهد بود و صاحب سایت می تواند بر روی هدف اصلی تمرکز کرده و بفهمد که آیا ساختار سایت با اهداف کلی مرتبط است ؟ و اینکه چه قسمت هایی از صفحات باید به صورت داینامیک کاهش یا افزایش یابد و نکاتی از این قبیل که می تواند مورد بررسی قرار گیرد .
این روش روند طراحی سایت را مرحله به مرحله نشان می دهد که این برای مشتریان خوشایندتر از این است که به یکباره طرح پایانی آن را ببینند ؛ این روش آزادی عمل بیشتری به طراحان داده و شاید در اولین نگاه یک فرآیند اضافی به نظر آید ولی استفاده از آن زمان اتمام یک پروژه را کاهش خواهد داد.
علاوه بر تمامی مزایای گفته شده هدف اصلی استفاده از این روش این است که طراح می تواند بر ساختار کلی و عملکرد سایت تمرکز کند و فاز طراحی گرافیک در مراحل بعدی آن انجام شود .





منبع : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ بازگشت به بالا
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان