پارس جوم :: انجمن های تخصصی جوملا

نسخه‌ی کامل: طراحی فروشگاه اینترنتی مارکت پلیس marketplace و مزایای آن
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مارکت پلیس یا بازار آنلاین یکی از بهترین مدل‌های ]فروشگاه اینترنتی و کسب و کار اینترنتی در جهان است که گروهی از تامین‌کنندگان، فروشندگان و خریداران آن را تشکیل می دهند.
[تصویر:  online-Marketplaces.jpg]
مارکت پلیس (MarketPlace) میتواند یک وبسایت یا برنامه کاربردی باشد که خرید از منابع مختلف را آسان میکند. گرداننده این بازار کار، هیچ موجودی کالایی ندارد و کسب و کار او اینست که موجودی کالای دیگر افراد را به یک کاربر ارائه دهد و نقل و انتقال کالا را تسهیل کند. امروزه این نوع مدل کسب و کار طرفداران زیادی پیدا کردند، دلیل اصلی آن هم این است که به دنبال حذف واسطه‌ها نیست؛ بلکه به دنبال افزایش سود تامین‌کنندگان و مصرف‌کنندگان می باشد. سایت eBay، بهترین نمونه ای بازار آنلاین است که هرچیزی را به هر کس می فروشد. انواع دیگری نیز وجود دارند.

در طراحی فروشگاه اینترنتی مارکت پلیس، همه می‌توانند محصولات و خدمات خود را برای فروش قرار دهند؛ مشتریان از تامین‌کنندگان مختلفی می توانند محصولات مورد نظر خود را خرید نمایند. در Marketplace تامین‌کنندگان، لیست محصولات خود را در اختیار مدیر کسب و کار اینترنتی (مدیر سایت) قرار می‌دهند تا مدیر فروشگاه اینترنتی آن‌ها را در سایت اضافه نماید؛ یا بعد از تایید مدیریت سایت، تامین‌کنندگان عکس و توضیحات محصولات‌ و خدمات‌شان را در وب سایت آپلود می‌کنند. در این گونه فروشگاه ها ارتباط بین خرید و تامین کننده ایجاد می‌شود و مدیر سایت مالک محصول نیست؛ صرفا محصول‌ها و وب‌سایت را مدیریت می‌کنند و در واقع نقش آن رابط بین آن‌ها می باشد. از آنجایی که راحتی را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورند، در طول چندسال گذشته، تعداد فروشگاه اینترنتی مارکت پلیس بسیار افزایش یافته است.

انواع فروشگاه اینترنتی مدل مارکت پلیس (Marketplace):
مدل عمودی
بازار آنلاین عمودی، محصولات بسیاری از منابع را به فروش می رساند اما همگی از یک نوع هستند. برای مثال سایت Truefacet.com تنها جواهر و محصولات مرتبط با آن را می فروشد. این سایت کار مهم تضمین اعتبار را انجام میدهد و از آنجایی که جواهر یک کالای با ارزش است، این خود یک ارزش افزوده مهم به حساب می آید.

مدل افقی
بازار آنلاین افقی نیز محصولات زیادی را به فروش می رساند اما همگی یک ویژگی مشترک دارند.

مدل جهانی
بازار آنلاین جهانی همه چیز می‌فروشد. بهترین نمونه آن eBay می باشد. این وب سایت 167 میلیون کاربر، 1 میلیارد کالا برای فروش دارد و بیش از 80 درصد آنها جدید هستند و این سال، حدود 90 میلیارد ارزش کالاهایی است که فروش خواهد رفت. جذابیت آنها، گسترده بودن کالاهایشان است.

مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی مارکت پلیس (marketplace) برای تأمین‌کنندگان کالا:

فروش آسان‌تر و سریعتر کالا
سود بیشتر به دلیل فروش بیشتر
انتخاب از میان تعداد کالاهای بسیار زیاد
شناخت و آشنایی بهتر محصولات و برندها
کاهش هزینه بازاریابی برای فروش کالا
خرید با اطمینان از کیفیت کالا
امکان مقایسه قیمت یک محصول واحد از بین چندین تأمین‌کننده
جهت طراحی اپلیکیشن فروشگاهی مارکت پلیس میتوانید از خدمات شیناوب نیز استفاده کنید .
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه نمایید
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لینک مرجع