پارس جوم :: انجمن های تخصصی جوملا

نسخه‌ی کامل: سئو منفی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سئو منفی
سئو منفی – طراحی و ایجاد یک سایت حتی بصورت کاملا حرفه ای کار بیهوده ای خواهد بود اگر به وضعیت سئو و بهینه سازی سایت توجهی نداشته باشیم و رتبه سایت را نخواهیم در جست و جو گرها بهبود بخشیم، زیرا در نهایت سایت ایجاد شده در میان میلیون ها سایت موجود گم می شود.
برای همین کسانی که سایتی برای خود راه اندازی می کنند و می خواهند هدفمند عمل کنند و به جایگاه خوبی سایتشان دست پیدا کند ، باید شروع کنند و کلمات کلیدی مربوط به سایت را سئو کنند. همچنین باید مراقب بود تا سایت به سمت سئو منفی نرود.
در نتیجه سایت با کلمات کلیدی در صفحات اول جست و جو گر ها قرار میگیرد و می توان روی آن حساب باز کرد.

سئو منفی چیست ؟
سئو منفی Negative SEO مسئله جدیدی نیست و از قبل ها وجود داشته ، اما بخاطر پیشرفته تر شدن الگوریتم های گوگل و روی کار آمدن خزنده های جدید ، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.
در تعاریفی اینگونه بیان شده است : زمانی که فردی تلاش می کند تا جایگاه سایت شما را به خطر بیندازد و آن را پایین بکشد ، در حال سئو کردن منفی سایت شماست.
میدانیم که سئو به بهینه شدن سایت ها کمک می کند که در نتیجه کاربران بیشتری و البته هدفمند به سایت سر بزنند و ترافیک آن افزایش پیدا کند. در روند منفی سئو کارها به گونه ای پیش می رود که این ترافیک کاسته شود.
همچنین انجام دادن یک سری کارهای اشتباه در سئو سایت ، سبب منفی شدن روند سئو می شوند که مدیر یک سایت باید از انجام این کارها پرهیز کند و اگر سایت خود را به دست سئو کاران میسپارد ، اطمینان حاصل کند که سایتش سئو منفی نمی شود.

انجام کارهایی که سبب سئو منفی سایت می شوند
طبق الگوریتم های جدید گوگل ، خرید و فروش بک لینک سبب جریمه شدن و در نهایت سئو منفی می شود. باید مراقب لینک هایی که برای سایت میسازیم یا دیگران برای سایت ما میسازند باشیم و با دقت عمل کنیم.
در قدیم سئو کاران بدون توجه به نیاز کاربران و در نظر گرفتن سایتی که در حال سئو شدن است ، شروع به بروز رسانی سایت می کردند تا توسط موتورهای جست و جو به نتایج مطلوب برسند. از همین رو ترافیک سایت در سئوی آن سایت تاثیر داشت و گوگل سایت های پر ترافیک را منبع اطلاعاتی خوبی محسوب می کرد که کاربران زیادی از آن بازدید می کنند .اما به مرور زمان الگوریتم های گوگل میزان رضایت کاربران را ملاک قرار دادند.
چون در قدیم ملاک ورودی سایت بود سئو کاران هر نوع محتوی در سایت قرار می دادند. اما در روش جدید خزنده های گوگل بررسی می کنند یک کاربر چقدر در صفحات سایت می ماند و اگر کاربران زیادی به سرعت یک سایت یا صفحه باز شده را ترک کنند ، آن صفحه را اسپم شناسایی کرده در نتیجه به سایت امتیاز منفی می دهند که سئو منفی است.
همچنین کپی بودن مطالبی که در سایت بارگذاری می شود نیز باعث سئو منفی می شود و گوگل این موارد را شناسایی کرده و سایت را جریمه می کند.
در نتیجه باید قبل از اینکه فکر رقبا باشیم که سایتمان را سئو منفی کنند ، باید مراقب بود تا دارنده سایت خود باعث سئو منفی نشود و سایت را به پرتگاه پیش نبرد.
لینک مرجع