پارس جوم :: انجمن های تخصصی جوملا

نسخه‌ی کامل: مقالات دیزاین مجیک خلاقیت در طراحی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  Creativity-in-Design.jpg]

معنای خلاقیت در طراحی و بالا بردن این توانایی :

خلاقیت در طراحی یعنی انعطاف پذیری ذهن و نترسیدن از ایده ها و طرح های جدید و عتماد به نفس و در عین حال کاری با کیفیت و مورد پسند .

خلاقیت در طراحی این نیست که کسی کاری را انجام دهد که تا به حال هیچ کسی انجام نداده است بلکه خلاقیت ادغام ایده های قبلی نیز می باشد . افراد کمی هستند که ایده هایی دارند که تا بحال کسی انجام نداده است و شاید بتوان اسم آن را اصالت گذاشت ولی خلاقیت , هنر در هم آمیختن ایده های قبلی و ایده های مطرح شده در افراد مختلف را نیز شامل می شود .

بنابراین خلاقیت توانایی مشاهده اتصالات و روابط و توانایی های دیداری و شنیداری و ذهنی می باشد .

در یک طراحی ممکن است از یک و یا چندین طرح الگو برداری شود و با ترکیب مناسب آنها ایده نو و جدید به وجود آورد . در این موارد طرح به دست امده شاید شباهت زیادی هم به طرح های الگو برداشته شده نداشته باشد .

یک طراح خلاق به مانند دانشمند آزمایشگاه می باشد و با شکل ظریفی طرح ها را در هم آمیخته و به صورت نظام مند آنها را آزمایش می کند و در آخر نتیجه ای مورد پسند و ایده ای جدید از خود به جای می گذارد .

در واقع طراحی هنری است که با تجربه اندوزی و آزمون و خطا و درس گرفتن از کارها و ایده های دیگران تقویت می شود .

یک طراح خلاق ابتدا در مورد موضوع طرح فکر و مطالعه کرده و ایده ها و کارهای مشابه را نگاه می کند و در ذهن طرحی را به وجود می آورد و سپس مشکلات و ایرادهای طرح مورد نظر را بررسی میکند و پس از آن طرح را اجرا می کند و حتی ممکن است پس از پیاده سازی طرح نیز ایراداتی ببیند و با رفع آنها یک طرح زیبا و یک ایده جدید را در دید مشتریان و افراد دیگر قرار می دهد .

مقالات رنگ در طراحی و خطوط در طراحی را نیز مطالعه فرمایید .

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لینک مرجع