پارس جوم :: انجمن های تخصصی جوملا

نسخه‌ی کامل: چرا باید در هنگام ثبت دامنه های بین المللی درخواست پنل اصلی دامنه را داشته باشیم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
درود
دسترسی به پنل اصلی دامنه های بین المللی مانند .com و... یکی از ضروریات ثبت دامنه است و همیشه قل از ثبت دامنه باید در قسمت پشتیبانی ثبت کننده درخواست و پرسش خود را ارسال کنیم و بعد از مثبت بودن و در اختیار قرار دادن پنل اصلی دامنه نسبت به ثبت دامنه اقدام کنیم.
دامنه یک سایت هویت و با اهمیت ترین قسمت سایت است.ممکن است شما چندسال روی یک سایت زحمت بکشید ولی زحمات شما ممکن است یک شبه به دلیل محو و ناپدید شدن هاستینگ از دست برود و حتی اگر بک اپ سایت رو داشته باشید باز هم باید دوباره چندسال صبر کنید تا سایت موقعیت قبلی رو به دست بیاورد.
برخی با در اختیار قرار ندادن پنل دامنه سعی در نگهداشتن مشتری سمت خود میکنند اما این ایده زیاد درست نیست و من کسانی رو دیدم که با بی خیال شدن دامنه یا درگیری هاستینگی رو ترک کردند.
متاسفانه چون قوانین در این زمینه وجود ندارد این مشکلات بعضا پیش میاد.البته من سعی کردم همیشه این موارد رو رعایت کنم و پنل دامنه همه دوستان رو در اختیارشون قرار دادم.در اینصورت حتی در مواقعی که دست ما هم نیست مانند حوادث و... دوستان به دامنه ای که براش زحمت کشیدند دسترسی دارند و میتوانند منتقل و تمدید کنند.
بهرحال از این موضوع نباید ساده گذشت و سعی کنید همیشه در هنگام ثبت دامنه حتما پنل اصلی دامنه را در اختیار داشته باشید.
پنل دامنه هایی که توسط شرکت دایرکتی (ریسلرکلاب) ثبت میشوند مانند آدرس زیر که آدرس پنل دامنه های بین المللی پارس جوم هاست است می باشد و فقط قسمت اول اون فرق میکنه :

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


تا کنون من دامنه های زیادی رو با مکاتبه با ریسلر کلاب برای دوستان بازگردانی کردم و اکثرا هم به دلیل عدم دسترسی به پنل اصلی و ناپدید شدن ثبت کننده بوده.
نکته مهم : اگر دامنه را با مشخصات اصلی خود ثبت نکنید در صورت بروز مشکل قابل بازیابی نیست چون ریسلر کلاب با ارائه مدارک معتبر مانند پاسپورت دامنه رو در اختیار صاحب اصلی آن قرار میدهد.
سلام استاد گنجی عزیز ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید
من دامین قبلی شرکت رو که دست ادمین قبلی بوده میخواهم به پنل godady خودمون که همه دامین ها روش هست انتقال بدم
از کجا باید آغاز کنیم ایا ادمین قبلی باید شروع کنه به انتقال یا ما باید درخواستی بفرستیم از godady...... میشه یه آموزش کوچیک بدید ممنون
درود
شما باید کد انتقال دامنه رو از دوستی که دامنه پیشش هست بگیرید و در جایی که میخواهید دامنه به اونجه منتقل بشه درخواست انتقال ثبت کنید.
کار ساده ای است فقط باید به ایمیل هایی که برای شخص فعلی که دامنه دستش هست ارسال میشه درست پاسخ داده شود.مثلا ایمیلی براش ارسال میشه که این دامنه درحال انتقال است و از پنل شما خارج میشود اگر شما تمایل ندارید منتقل شود روی لینک زیر کلیک کنید یا ایمیلی با مضامین شبیه این.
بعد از یکهفته دامنه به پنل جدید منتقل میشود.
لینک مرجع